pondělí 8. února 2016

Příprava: moje tělo

Básničky: 

Pusinka je na papání,
a nosánek na čmuchání,
očka, aby viděla, 
ouška, aby slyšela

Všechny moje prsty, 
schovaly se v hrsti.
Spočítat je umím hned, 
jedna, dvě, tři čtyři, pět.

Každá ručka má prstíčky, zavřeme je do pěstičky.
Bum, bum na vrátka, to je krátká pohádka.
Ručičky si spolu hrají, mnoho práce nadělají.
Bum, bum  na vrátka, to je krátká pohádka.

„Pravá,levá, pravá levá, tak se chodí do světa. 
Ty můj světe, kdo to splete, ten je velký popleta...


Náměty:
  • pojmenování částí těl na kašpárkovi, kašpárek může provázet celým tématem
  • pojmenování částí těl na sobě
  • pojmenování po hmatu - zavázané oči a na kamarádovi pojmenovává (pokud by toto bylo někomu nepříjmené, opět můžeme použít kašpárka)
  • sestavení obrysu jednoho z dětí, můžeme obkreslit na velký papír, nebo použít víčka, kostičky.
  • skládání puzzle z rozstříhaných obrázků (postava kluka, holčičky)
  • použití encyklopedíí k tomuto tématu, nebo dřevěné vrstvené puzzle - tělo
  • posílání zprávy v kruhu (stisk, dotyk, pohlazení, děti mohou samy vymýšlet)
  • zvažíme se a změříme - Je vyšší Alenka nebo Pepa? Dlouhodobě - můžeme sledovat o kolik jsme vyrostli
  • pexeso na téma tělo - vytvoříme s dětmi
  • relaxační hudba - masáž - ručičky umí i hladit a masírovat. Vymyslíme vyprávění, pohádku...že jsme na louce, kde hřeje sluníčko, jak asi hřeje sluníčko? Je to příjemné? Děti se vzájemně masírují, po dané chvilce se prohodí.
  • Modelování postavy
  • Kresba kamaráda
  • popletené obrázky
  • kresba nohou
  • užívání příboru


Náměty k herním činnostem:
  • Hra „Co se na mě změnilo“(rozvoj zrakového vnímání, pozornosti i paměti).Jeden hráč, upozorní, aby si ho ostatní hráči pořádně prohlédli, a potom odejde např. nachvilku za dveře a provede na sobě nějakou změnu (např. obrátí si sundá svetr,rozepne knoflíky atd.). Přijde před ostatní hráče a ptá se jich: Co se na mně změnilo?“Jejich úkolem je všimnout si změny. Pokud odpoví správně, tak si hráči role vymění. Nejprve je vhodné začít nápadnějšími změnami, ale později lze zařazovat i méně nápadnější změny (mírně si vyhrnout rukávy,přečesat si opačně pěšinku ve vlasech,atd.)
  • Hra nedokončené obrázky (rozvoj zrakového vnímání a rozlišování, pozornosti) Lze využít dětských časopisů, omalovánek nebo nakreslit vlastní obrázek. Úkolem dítěte jedokreslit chybějící části těla (u obličeje nos, u psa ocas atd.)
  • Hra „Na čichanou“ (vnímání a rozlišování vůní a pachů)  - vonné olejíčky - třídění
  • Hra „Levá – pravá“ (vnímání vlastního těla a pravolevá orientace). Učitelka dává dětem slovní pokyny od jednodušších (např. zvedni levou ruku, zvedni pravouruku) postupně ke složitějším (pravou rukou se chyť za levé ucho, levou rukou si dej na levé koleno a pravou rukousi zakryj levé oko) a kontroluje provedení. Zpestřením hry je i výměna rolí, kdy některé zdětí dává pokyny a kontroluje správnost provedení - jako pomůcka pro menší děti - můžeme na pravou ruku natisknout obrázek pastelky, aby si tento abstraktní jev spojily. Na levou namalujeme křížek nebo kolečko, něco odlišného.

Pexeso - části těla - ke stažení

Žádné komentáře:

Okomentovat