čtvrtek 8. října 2015

Hádanky

  • Dupe, dupe, a jak funí, Na zádech si nosí trní. Tahle zvláštní košilka, je jen samá bodlinka. (JEŽEK)
  • V lese na zahrádce hrabe tajné chodbičky. Má s ním asi hodně práce. Na hrábě je maličký. (KRTEK)
  • Doma tě uspává a máš ho rád. V cirkuse se kolébá na míči. V lese ho ale nechceš potkávat, ani mu zblízka koukat do očí. (MEDVĚD)
  •  Šedá hrabalka bydlí v lese, z pole nanosí, co unese. Ustaraně sčítá zrnka v hrnu než uvaří kaší pro rodinku. (MYŠKA)
  • Jako hádě se cestou vine, ale příbuzné má i jiné – s ještěrkami se hodně přátelí. A svoje jméno přečte bez brýlí.(SLEPÝŠ)
  • Zlým jazýčkem seká v trávě kam se chystáš stoupnout právě. Před tou čárou klikatou radši uteč za tátou. (ZMIJE)
  • Na mělčině u rákosí stojí ..... Dlouhou nohou na zobák si málem šláp! (ČÁP)
  • U rybníků, u potoků hnízdí tiše, i rostlinky polyká. Proč se neříká té ..... spíše plachá nežli divoká? (KACHNA)
  • V omáčce plave kopr, v rybníku líný ..... Je to ryba bohatá, i když se nezdá. Zlaté šupiny jí spočítá vánoční hvězda. (KAPR)
  • Bílé loďky uprostřed jezera stojí nehnutě. Teprve když vzlétne některá, poznáš....(LABUTĚ)
  • Na břehu potoka padne ti do oka ..... Má špatnou náladu. Závodili pozadu, že je to tak? (RAK)
  • Odmala si .... zvyká nebýt lína. Ráda skáče do rybníka – hráz je její trampolína. (ŽÁBA)
  • Ptáček v tmavém fráčku dává znamení. Když má pršet z černých mráčků, létá nízko nad zemí. Je to chytrá nápověda, povídal náš děda. Varovala nás, ať sklidíme seno všas. (VLAŠTOVKA)
  • Černá dámo, povíš? Ano? Kde ukrýváš svoje hnízdo? Prozraď nám! Na oplátku zítra ráno
  • tvému krákorání zatleskám! (VRÁNA)
  • Tikají a chodí po světě, každý už je slyšel. Jedna ručka drou nikdy nesplete. Vždycky obejdou
  • jen dvanáct čísel. Proč rychleji běžet nemohou? Protože utíkají bez nohou! (HODINY)
  • Kdo bez štětce, bez barev obarví nám pestře les? (podzim)
  • Na podzim se hejna sletí, v cizí kraje od nás letí. Až nastane jarní čas, navrátí se zpátky zas. (stěhovaví ptáci)
  • Truhláři mě nejlíp znají, pěkné dřevo ze mne mají. (strom)
  • Kolik je na stromě listů? (tolik co stopek)
  • Dokud sedí - je zelený, když letí - žloutne, a když leží - zčerná. (list)
  • Češe se, vlasy nemá, klátí se, třtina není, třese se, zimnici nemá. (ovoce)
  • Co se nečeše hřebenem, ale rukou? (ovoce)
  • Co se ze švestkových knedlíků nejí? (pecky)
  • Mám pěknou hlavičku a jednu nožičku, hovím si v mechu v lesíčku (hřib)
  • Otec má tisíc synů, každému čepici sjedná, a sobě nemůže. (dub a žaludy)
  • Nemá ruce, a přece silně bije. (hrom)
  • Co pavouk nechytí do sítě? (vítr)
  • Zelená jsem, tráva nejsem. Žlutá jsem, vosk nejsem. Sladká jsem, med nejsem. Tvrdá jsem, kost nejsem (hruška)
  • Vlasy nemá, hřeben nosí, ostruhy má, chodí bosý.I bez hodin vstává včas, zatroubí a vzbudí vás.(kohout)
  • Znám jednoho ptáčka, dobrého zpěváčka, černý nosí fráček, žlutý má zobáček.(kos)
  • Kdo stále nosí hřeben a vůbec se neučeše?(kohout)
  • Bílá jsem, den nejsem, černá jsem, noc nejsem, zelená jsem, tráva nejsem, ocas mám a kráva nejsem. Co tedy jsem?(straka)
  • Koruna na hlavě, andělský šat, zlodějský krok, ďábelský křik. (Páv)



Žádné komentáře:

Okomentovat