čtvrtek 8. října 2015

Básničky na téma podzim

Hruška
Hruška na zem padla, Tlesk, plesk, bum. Ježečkovi na záda, Tlesk, plesk, bum. Ježeček se zlobil hned, Tlesk, plesk, bum. Celou hrušku za to sněd.

Hruštička
Foukej foukej větříčku,(ve stoji ruce nad hlavou a kývat se na strany) shoď mi jednu hruštičku, shoď mi jednu nebo dvě,budou sladké obě dvě (děláme mňam, maňam).

Ovoce
V pravo jsou jablíčka, v levo jsou hrušky, V předu jsou banány a vzadu tužky. Kdo má chuť na jablko, zamíří do prava, a ten kdo na hrušku, dá se do leva. Kdo má chuť na banán, do předu kráčí, kdo si chce malovat, do zadu stáčí.

Deštík ťuká
Ťuká ťuká deštík (prstíkem ťukat do deštníku, nebo jen jako) na barevný deštník ťuká ťuká prstíkem kdo je pod tím deštníkem.(ditě, které je pod deštníkem řekne své jméno).

Pršíí
Prší, prší jen se leje venku zůstat nemůžeme schováme se pod okap (uděláme z rukou stříšku)uslyšíme kapy kap.

Stojí bedla
Stojí stojí bedla (stát ruce spojené nahoru) ráda by si sedla (sednout si) pletla pletla pletla (rukama plést) až ji z toho pletení ( stále plésti) obě nohy dřevění (klepat nohama)

Brambora
Koulela se koulela velikánská brambora (koulet rukama) Neviděla (zakrýt si oči) Neslyšela (zakrýt si uši), spadla na ní závora (tlesknout). Kam padáš ty závoro? (děláme ty, ty, ty!) Na tebe ty bramboro (zase ty, ty, ty!). Kdyby tady projel vlak (rukama kývat jako mašinka) byl by s tebe bramborák (plácat dlaněmi jako bramborák).

Žáda 
Skáče žába po blátě koupíme jí na gatě ,na jaké na jaké na zelené strakaté Žába leze do bezu, já tam za ní polezu kudy ona tudy já budeme tam oba dva. (děti skáčou do kruhu jako žáby).

Muchomůrka
Muchomůrka sedí v lesíčku ,má pěknou červenou hlavičku, Na hlavičce bílé puntíky, vypadá jak deštník veliký. Muchomůrky rády tancují, ze svého kloboučku se radují.

Kreslíme podzim 
Zelenou se kreslí listí, listí se však nedá jísti, červenou ti babičko, namaluji jablíčko.

Myška na poli
Běží myška po strništi, dvě myšátka za ní piští, nad nimi se vznáší drak, batolí se jako mrak.

Ježek
U malého lesíka, starý ježek naříká. Ztratil on tam nové boty, když šel včera doroboty.

Šneček
Leze šněček podle meze, svůj domeček s sebou veze.. Když Ti na něj někdo sáhne, do domečku hned se vtáhne

Draci 
Brzy začnou létat draci mrakům, ptákům pro legraci. Brzy začnou a já vím, že Vám letí pro podzim.

Kapičky
Dešťové kapičky dostaly nožičky (prsty obou rukou dělají, že padají kapičky).Běhaly po plechu dělaly neplechu.(tukáme prstíkama na stehna, potichu pak přidat). Prší! (prsty obou rukou dělají, že padají kapičky).

Brambor
Já jsem brambor šišatý, bláto mám až na paty. Kutálím se po poli, v zádech mne vždy zabolí. Očička mám jako ty, jsem nad všechny dobroty. Žlutý jsem jak máslíčko, přináším ti zdravíčko.

Hřib
Hříbek usnul u cesty, Plž mu vlezl do vesty.V kapse díru prokousal – Hryže, hryže pořád dál. Jdi už dolů, nenasyto! Není ti mé vesty líto? Že nepůjdes? Ještě rád! Ježku, pojď ho popíchat!

 Ježek
Leze ježek leze v lese, jablíčka si domů nese. Děti kolem běhají, ježka všude hledají. Zahrabal se do listí,
svinul se a tiše spí.

Listopad
Listí padá v listopadu, na pole i na zahradu. Déšť nám ťuká do oken, nikomu se nechce ven.

Pelíšky
Prší, prší, prší z výšky, prší spáčům na pelíšky. Listí spadne, bude zima, spáče to však nezajímá. Ve spánku si lebedí, o zimě nic nevědí.

Hruška - grafomotorické cvičení
Vezmi žlutou tužku, namaluj mi hrušku. A pod hrušku talíř, sláva, ty jsi malíř!



Ježek
Jeho ostré bodliny, zježily se do zimy. Za chvíli už bude spát, celou zimu, to on rád. Vystele si pelíšek, svůj bodavý kožíšek, stočí jako klubíčko, vzbudí ho až sluníčko.

Jenda
Jenda sedí pod jabloní, jablíčka až k němu voní. Jedno spadlo, hned je zvedl. To je pěkné, jemine!
Ještě jedno nedojedl a už má chuť na jiné.

Podzim
Sluníčko se rozloučilo s kytičkami ,travičkou, Na cestu jim zamávalo paprskovou ručičkou.
Jděte všichni honem spát, Musím podzim přivítat.

Kaštan
Shoď mi kaštan, kaštane, vždyť se ti nic nestane, když mi jeden kaštan shodíš, jenom trochu hlavou hodíš.



Žába
Dělá žába nějaké kroky? Ne! Žába dělá samé skoky. Hopy hopy hop, Žába to je samý skok!

Povidla
U babičky každým rokem, platí stejná pravidla. Když se podzim blíží skokem, dělají se povidla.

Houby
Já jsem malá  houbička, tohle je má nožička. Na špičky se vytáhnu, svoje záda protáhnu. Já jsem houba houbička, tohle je má nožička.
 
Jeřabiny
Na korálky pro maminky, roste nás tu dost a dost. navlékni si jeřabinky pro krásnu a pro  radost.

Žádné komentáře:

Okomentovat